Stor vækst i nordisk e-handel

marts 14, 2016

Billede til blog (computer)

PostNords årlige e-handelsrapport viser, at de nordiske forbrugere brugte næsten 18 mia. euro på e-handel med fysiske varer i 2015. Det er en stigning på næsten 15 % fra 2014 og indikerer altså, at de nordiske forbrugere for alvor har fået øjnene op for det udenlandske marked.
Selvom der er en del ligheder blandt de nordiske forbrugere, er det også interessant at kigge på de forskelle som e-handlere skal være opmærksomme på. Mens de norske og svenske forbrugere foretrækker at få sendt deres pakker til hjemmeadressen eller til en partner-butik, har danskerne høje forventninger til leveringshastigheden og ser gerne, at deres pakker kan leveres til arbejdspladsen eller en pakkeautomat.
Fælles for de nordiske forbrugere er det, ikke overraskende, faktorer som bekvemmelighed, pris og udvalg, der har stor betydning for de handlende.

Kilde: www.fdih.dk