Mobiloptimering er vejen frem

marts 14, 2016

Nyt

Mobilen er efterhånden blevet et rigtig populært redskab, når danskerne skal handle på nettet. FDIHs E-handelsanalyse 2015 viser, at godt en tredjedel af forbrugerne kigger på varerne på mobilen, og en fjerdedel af dem vælger at købe produktet derfra. Som virksomhed er det altså derfor svært at undgå en mobiloptimering af sin webshop, da der vil være stor risiko for at miste potentielle kunder.
Der findes mange øjeblikke i løbet af en dag, hvor man som forbruger søger til sin smartphone for at få hjælp. Derfor mener Direktør i MCB, Ole Nielsen, at man snyder sig selv, hvis man nedprioriterer mobiloptimeringen.
Det er ikke kun i Danmark, der er en stigende interesse for køb via mobilenheder. Også på den anden side af Atlanten er der foretaget en undersøgelse af Google, der viser, at 29 % af kunderne hopper videre til konkurrenten, hvis mobilsiden ikke fungerer optimalt.

Kilde: www.fdih.dk